אודות

אודות

אברהם בר-שי (בן-עטיה)

  • נולדתי בסוף 1936 בעיר- Gabes, במשפחה דתית.
  • למדתי בכותב (החדר) עד גיל 9 שנים. אמי החליטה שיש מספיק רבנים במשפחה, והועברתי לבית ספר יהודי צרפתי בעיר.
Febr. 1948 
עברנו לגור בבירה, טוניס, לימודים בית הספר אליאנס, ברובע היהודי ה-חפסיה
  • תעודה C E P , יוני 50
  • ספט. 50 עד פבר.51 בי"ס תיכון אליאנס "מלטה סגירה",
היות ותכננו לעלות לארץ, החלטתי שאני חייב ללמוד מקצוע, עזבתי את בי"ס אליאנס למען בי"ס המקצועי "אורט", שזה עתה נפתח ב-באב סעדון, פרבר של תוניס.
  • - יוני 1954, תעודת ה-C.A.P. במכניקה עדינה ונבחרתי להמשיך את לימודי "במכון המרכזי של אורט", בז'נבה, להכשרת סגל הוראה בבתי הספר שלה בעולם,  
  • - יולי 1957 תעודה מקומיות ותעודת הוראה במקצועות המכניקה
  • - ינואר 1958 ירדנו מהאונייה בנמל חיפה, ישר למעברה בשרון, ללא חשמל, שירותים בחוץ, אבל מים זורמים.
לאחר בדיקת העברית שלי במשרד החינוך, התחלתי מיד ללמד מקצועות טכניים במכניקה בנתניה. בי"זה הפך עם השנים למכללה ע"ש ...שפירא. 
  • יוני 1960 הייתי נשוי וגרתי בנתניה. חודשיים לאחר מכן קיבלתי צו גיוס לשרות סדיר מלא למשך שנתיים וחצי. הייתי חתן חדש. בגיל 23 וחצי ותמכתי באמא ואח.
  • הייתה תקופה קשה אך מאוד מעניינת, מקצועית. אני לא מצטער עליה בכלל. העבודה שעשיתי, אפשרה לי להתקבל לעבודה בחברה גדולה.
  • 1970-71 עבדתי בחברת SDSI (סניף ישראלי של חברת Xerox Data Systems מקליפורניה) שם תכננתי את המכניקה של ה "מינידיסק" (דיסק הזיכרון הישראלי הראשון "מזה 2000 שנה"), עם קיבולת של 5.2 MB  
  • לאחר מלחמת יום כיפור, למדתי "תולדות האמנות", באוניברסיטת חיפה (בגלל עבודה ולימודים לא סיימתי חוג שני)
  • אחר כך חזרתי ללימודי בטכניון. תואר מהנדס מכונות, בהצטיינות
  • עבודת הסיום שלי בטכניון (1984) הוצגה בקונגרס CIRPS באוניברסיטת אורבנה שבארה"ב.
  • 1990, שבתון בלוס אנג'לס בחברת היי טק:NDC Systems שם ביצעתי את כל התפקידום העיקריים בהנדסת המכונות מגילוי הבעיה, הצעת הפתרון וביצוע התכנון, הוצאת המכרזים ליצרנים ומעקב אחרי הייצור. לאחר קבלת האב-טיפוס, שיתוף פעולה עם הפיזיקאי ומהנדסי האלקטרוניקה ועיבוד הנתונים. מעקב אחרי הרכבה, בדיקת ההתקנה במפעל אצל הלקוח שכבר הוכנס בסוד הפיתוח ושמח לעזור.  
  • ולאחר מכן כתיבת דו"ח והוראות הפעלה, זה נגמר בפגישה עם אנשי המכירות להעברת כל הידע הנחוץ להם למלא את תפקידם.
  • לעיתים קרובות קיבלתי רשות לבצע את המשימות הראשונות בהיותי בארץ, עד לייצור האב טיפוס, אריזתו ושילוחו במטוס ל-לוס-אנג'לס. היצרן בארץ וחברת השילוח קיבלו את תשלומיהם בדולרים ישר מהחברה. אני טסתי יומיים אחר כך וקיבלתי את האב טיפוס בחברה.   
1992 , פרישה מוקדמת וחזרה לחברה האמריקנית.
ינואר: 1998, פרישה גם מהחברה שב-ארה"ב, והחלתי להקדיש יותר זמן בחקר המוזאיקה העתיקה כשאני מתמחה במיוחד בדגמים הגיאומטריים שלה, שלפי דעתי לא קיבלו מספיק תשומת לב מארכיאולוגים אחרים. זאת ראיתי במשך ההכנות לעבודה סמינריונית בלימודי של ההיסטוריה של האמנות. הדבר עודד לי להתעמק בחקר הדגמים הגיאומטריים של הפסיפסים העתיקים, גם לאחר שעזבתי את האוניברסיטה. הייתי חבר "באגודה הבינלאומית לחקר המוזאיקה העתיקה" AIEMA , שמושבה בפאריס. את מחקריי הצגתי בכנסים בקולוקוויום בינלאומיים של העמותה (1987,באת ', אנגליה, 2001 ,רומא איטליה ו 2005, בקומבריה, פורטוגל).

חקר הגיאומטריה של דגמי המוזאיקה הביאה אותי לחקור גם את הדגמים האיסלמיים (מ-טאשקנט וטורקיה עד החלונות של מסגד אל-אקצא)

כמו כן התחלתי לסכם את כל החוויות והמורשת של יהדות תוניסיה וכל מה שעברתי במשך 20 שנות חיי שם. פרסמתי קרוב ל-100 מאמרים בצרפתית, באתר של יהדות תוניסיה שנקרה "הריסה" (מנוהל מ-לוס-אנג'לס), למזלי חוויתי גם ממורשת יהודי דרום תוניסיה וגם מזו של הרובע היהודי עיר הבירה שבצפון. אני מפרסם שם עד היום.

כתבתי גם באתר "עמית" (נוהל מ-נתניה) אך לצערנו נסגר לפני כמה שנים.

חקר הגיאומטריה הביא אותי גם לעסוק ב"פיסול-גיאומטרי" ויישום כמה כללים אסתטיים, שגיליתי אצל אומני המוזאיקה העתיקה, ליצירות תלת ממדיות. 
                                                                                                                קרא עוד >> 

Share by: